Kuratorski kolektiv letošnje documente razglašen za najvplivnejšega na umetniški sceni
Berlin, 1. decembra - Britanska revija za umetnost ArtReview je kuratorje letošnje razstave sodobne umetnosti documenta 15 v nemškem Kasslu razglasila za "najvplivnejše ljudi v umetnosti" in jih, kljub škandalu zaradi domnevnega antisemitizma, ki je spremljal documento 15, uvrstila na prvo mesto svoje lestvice Power 100 (Moč 100), poroča nemška tiskovna agencija dpa.
Indonezijskemu kuratorskemu kolektivu Ruangrupa na lestvici sledi kuratorka letošnjega beneškega bienala Cecilia Alemani.
ArtReview je na lestvico uvrstila umetnike ali gibanja, ki so bili dejavni v zadnjih 12 mesecih, njihovo delo pa je "oblikovalo sedanje dogajanje v umetnosti" in imelo "globalni in ne le lokalni vpliv", poroča nemška tiskovna agencija dpa.
Kolektiv Ruangrupa je bil kurator letošnje documente, izjemno vplivne razstave mednarodne sodobne umetnosti, ki poteka v nemškem mestu Kassel vsakih pet let. V okviru svojega pristopa je kolektiv drugim skupinam poslal vabila, naj se pridružijo njihovim projektom, in jih prosil, naj povabijo še druge umetnike in kolektive.
Razstavo so zasenčile obtožbe, da vključuje umetnost z jasnimi antisemitskimi simboli in motivi. Ruangrupa se je soočila tudi z obtožbami o antisemitizmu zaradi vključitve umetnikov in skupin, ki podpirajo kulturni bojkot Izraela zaradi njegovega ravnanja s Palestinci.
ArtReview je kljub temu pohvalil indonezijski kolektiv zaradi njegovega "odprtokodnega pristopa k ustvarjanju umetnosti", ki je prekinil "stare modele snovanja obsežne razstave ter izpostavil kolektivno in ne individualne prakse".
Letos je bilo prvič, da documente ni kuriral posameznik, temveč skupina, in prvič v 67-letni zgodovini razstave, da so bili kuratorji iz Azije, ob tem navaja revija.
V ArtReview so glede polemike, ki je spremljala documento, zapisali, da "hierarhija documente morda ni predvidevala, da bo decentriran, porazdeljen način dela Ruangrupe povzročil takšno nestabilnost."
"Če se je iz velikega eksperimenta Ruangrupe z documento mogoče kaj naučiti, je, da se kot močna, hierarhična organizacija ne morete pretvarjati, da cenite delegiranje, sodelovanje in prenos moči, nato pa ste presenečeni, ko dogodki niso več pod vašim nadzorom," je opozorila revija.
"Ruangrupa je z documento preizkusila institucionalne norme evropskega sveta umetnosti in postavila pod vprašaj njegovo sposobnost prilagajanja neevropskim idejam in delovnim praksam," so še zapisali v reviji.
Britanska revija ArtReview je svojo lestvico najvplivnejših na umetniški sceni prvič objavila leta 2002.