V Leipzigu Semira Kentrić z družbenokritičnim pogledom na zadnjih 17 let
Leipzig, 9. maja - V literarni hiši v Leipzigu oz. hiši knjig (Literaturhaus Leipzig/Haus des Buches) bodo drevi odprli razstavo del slovenske umetnice, ilustratorke in avtorice grafičnih romanov Samire Kentrić z naslovom Iztrgano iz konteksta. Razstavljene podobe so nastale kot vizualna popotnica besedilom o dogajanjih, ki so zaznamovala zadnjih 17 let.
Prvo poslanstvo besedil - leposlovnih, humanističnih in novinarskih - je "ujeti oko gledalca, v njem prebuditi radovednost in ga pospremiti na pot branja. Vendar želijo tudi same podobe postati zgodbe, osvobojene okvirov besedila", so o razstavnih besedilih zapisali v Slovenskem kulturnem in informacijskem centru (Skica) Berlin, ki je razstavo pripravil v soorganizaciji z Javno agencijo RS za knjigo v partnerstvu s Haus des Buches Leipzig.
Podobe, ki povečane na stenah zaživijo lastno življenje, pričajo o pomenu razredne zavesti in avtoričinem kritičnem razumevanju družbe. Segajo onkraj besedil in ustvarjajo vzporedno vizualno pripoved v suverenem in neprevedljivem likovnem jeziku. "Globalno prepoznavni simboli nagovarjajo najširši krog, element nepričakovanega pa jih premakne na novo raven in odpre polje še nepripoznanih asociacij," piše na spletni strani berlinske Skice.
Avtorica razstavo razume "v prvi vrsti poklon besedilom, ki so služila kot izhodišča; kajti tako besede kot podobe so nenadomestljive in ne izrekajo zadnje besede, so povabilo v dialog", so njene besede povzeli organizatorji razstave.
Vizualna umetnica Samira Kentrić, rojena leta 1976 v Ljubljani, je diplomirala na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani. Pri svojem delu upodablja družbeno in intimno resničnost svojega časa. S pomočjo simbolov ustvarja situacije, ki želijo izpostaviti bistvo nekega zapleta. Zanimajo jo usode ljudi v stiski zaradi političnih odločitev, "na katere nimajo vpliva in nezdravih tradicij, ki še vedno določajo naša ravnanja", piše na umetničini osebni spletni strani.
Kot ilustratorka in oblikovalka je soustvarjala Dnevnikov Objektiv, Delovo Sobotno prilogo in časopis Finance. Ilustrirala je številne knjige humanističnih mislecev in ustvarila vizualne podobe več mednarodnih konfliktov, afer in socialnih tegob. Podpisuje se pod tri grafične romane: avtobiografsko delo Balkanalije, krajšo zgodbo Pismo Adni in pod grafični roman Adna. Za svoje delo je prejela več nagrad in priznanj.