Svet 27.7.2023 6:00

V Berlinu in Potsdamu na ogled dela Edvarda Muncha

Berlin/Potsdam, 27. julija - V berlinskem muzeju sodobne umetnosti, fotografije in arhitektura Berlinische Galerie bo od 15. septembra do 22. januarja 2024 na ogled razstava del norveškega slikarja in grafika Edvarda Muncha. V skorajda istem obdobju, od 18. novembra do 1. aprila 2024, bodo Munchova dela na ogled tudi v Potsdamu, so sporočili iz Berlinische Galerie.

ZDA, New York. Delo slikarja Edvarda Muncha Krik. Foto: Xinhua/STA Arhiv STA

ZDA, New York.
Delo slikarja Edvarda Muncha Krik.
Foto: Xinhua/STA
Arhiv STA

Berlinska razstava z naslovom Edvard Munch. Zauber des Nordens (Edvard Munch. Čarovnija severa) bo pokazala, kako velik je bil vpliv norveškega simbolista na takratno berlinsko umetniško sceno. V Potsdamu bo v muzeju Barberini na ogled razstava z naslovom Munch. Lebenslandschaft (Munch. Pokrajina življenja), ki se kot prva osredotoča na Munchovo ukvarjanje z naravo.

Radikalna modernost v slikarstvu Edvarda Muncha (1863-1944) je pomenila izziv za njegove sodobnike. To še posebej velja za berlinsko umetniško sceno na prelomu stoletja, na katero je imel norveški simbolist velik vpliv. V Berlinu srečanje z Munchovimi deli ni pomenilo le začetne iskre za modernizem, so o berlinski razstavi zapisali pri Berlinische Galerie.

Kot so dodali, bo razstava v Berlinische Galerie obsegala okoli 80 del Edvarda Muncha, ki jih bodo dopolnjevala dela drugih umetnikov, ki so konec 19. stoletja v Berlinu oblikovali predstavo o severu in sodobni umetniški sceni ob reki Spree. Razstava nastaja v tesnem sodelovanju z Munchovim muzejem iz Osla.

Munch je znan po pretresljivih upodobitvah globokih človeških čustev. Enako pomembno vlogo v njegovih delih igra fascinacija nad naravo, ki je tokrat prvič v ospredju razstave. Razstava Munch. Lebenslandschaft v Potsdamu je v znamenju znanstvenih in filozofskih vplivov na umetnika in hkrati odzvanja v luči današnje podnebne krize.

Po eni strani je Munch razumel naravo kot ciklično obnavljajočo silo, po drugi strani pa jo je videl kot ogledalo svojega duševnega nemira. Munch je razvil panteistično razumevanje narave, ki ga je projiciral na norveške obale in gozdove. V luči trenutne podnebne krize postanejo dramatične vremenske razmere na njegovih slikah presenetljivo eksplozivne. Razstava je plod sodelovanje muzeja Barberini s Clark Art Institute iz ameriškega mesta Williamstown in Munchovim muzejem iz Osla.