Svet 28.8.2023 5:30

Muzej Charlesa Dickensa z razstavo o pisateljevem delu v tovarni

London, 28. avgusta - Muzej Charlesa Dickensa je konec tedna odprl razstavo Overrun with rats (Preplavljen s podganami), ki osvetljuje delo 11-letnega dečka v tovarni. Dickens je namreč kot otrok zapustil šolo in začel delati v londonski tovarni črnil, da je finančno pomagal očetu, ki je zapadel v dolgove. Prek razstavljenih pisem je prikazan tudi njun težaven odnos.

Velika Britanija, London. Skulptura Charlesa Dickensa v londonskem muzeju. Foto: Xinhua/STA Arhiv Xinhua/STA

Velika Britanija, London.
Skulptura Charlesa Dickensa v londonskem muzeju.
Foto: Xinhua/STA
Arhiv Xinhua/STA

Leta 1823 so 11-letnega Dickensa izpisali iz šole in ga poslali delat šest dni na teden po deset ur na dan v Warrenovo tovarno črnil, v bližini današnje postaje Charing Cross. To je bilo le nekaj mesecev preden je bil John Dickens, pisateljev oče, aretiran in za tri mesece zaprt v zaporu za dolžnike Marshalsea v Borough.

Izkušnja dela v tovarni na obrežju Temze, polni podgan, da bi preživljal družino, je prekinila Dickensovo otroštvo, obenem pa je zaznamovala njegovo življenjsko delo, piše britanski časnik The Guardian.

Muzej Charlesa Dickensa v Londonu z razstavo obeležuje 200 let od tega pisateljevega mračnega obdobja. Osrednji del predstavljajo pisma njegovega očeta, ki razkrivajo vrsto težav v njunem odnosu, na ogled pa je tudi ena prvih izdaj tridelne pisateljeve biografije Življenja Charlesa Dickensa, ki jo je dve leti po njegovi smrti objavil njegov prijatelj John Forster.

Mladi Charles, ki je leto dni popravljal etikete na stekleničkah s črnilom ali loščilom za čevlje, o izkušnji ni nikoli govoril, je pa o njej pisal Forsterju. V pismu mu je med drugim napisal: "Čudno se mi zdi, kako sem bil lahko tako zlahka zavržen pri takšni starosti. Čudno se mi zdi, da se tudi po tem, ko sem postal ubog revež, nihče ni usmilil - otroka izjemnih sposobnosti, hitro učečega, občutljivega ter kmalu tudi telesno in duševno ranjenega - da bi vsaj namignil, da mi bilo kaj prihranjenega".

Po besedah kustosinje v muzeju Frankie Kubicki je tovarna črnila odigrala pomembno vlogo v pisateljevih delih ne le kot pomembno ozadje za Davida Copperfielda, temveč tudi kot gonilna sila za ustvarjanje nesrečnih otroških žrtev v njegovih zgodbah, kot je priljubljen lik Oliver Twist.