Svet 30.9.2023 6:00

V Frankfurtu se bo ob literaturi predstavila tudi slovenska ilustracija

Frankfurt, 30. septembra - V okviru gostovanja Slovenije kot častne gostje na knjižnem sejmu v Frankfurtu bo na ogled tudi slovenska ilustracija. Na razstavi z naslovom Nepričakovano razkošje se bo predstavilo 42 slovenskih ilustratorjev in ilustratork, med katerimi jih bo deset izpostavljenih. Postavitev spremlja razstavni katalog, ki zajema še širši izbor 66 ilustratorjev.

Na 80 kvadratnih metrov velikem razstavnem prostoru bodo izpostavljena dela desetih najbolj vidnih in večkrat nagrajenih slovenskih ilustratork in ilustratorjev, ki jih bodo dopolnjevale ilustracije 32 slovenskih ali v Sloveniji delujočih ilustratorjev in ilustratork. Razstavo spremlja katalog s 66 ilustratorskimi imeni, kar priča o ustvarjalni živosti ter pestrosti ustvarjalnih slogov sodobne slovenske ilustracije, so zapisali organizatorji razstave.

Med desetimi izpostavljenimi imeni slovenske ilustracije so Zvonko Čoh, Maja Kastelic, Tomaž Lavrič, Polona Lovšin, Andreja Peklar, Lila Prap, Alenka Sottler, Damijan Stepančič, Peter Škerl in Ana Zavadlav.

Izbor ilustratorjev in ilustratork je opravil strokovni svet Javne agencije za knjigo RS, razstavo pa sta oblikovali Sara Badovinac in Sara Škarica (Sara & Sara), avtorica besedil je Samira Kentrić. Organizator in producent razstave je zavod Divja misel, ki upravlja Vodnikovo domačijo, Center ilustracije in pisarno Ljubljane, Unescovega mesta literature.

Uvodno besedilo za katalog k razstavi s celotnim naslovom Nepričakovano razkošje ilustracij, ki skozi univerzalno vizualno poetiko ponese zgodbe Slovenije preko njenih jezikovnih meja, je napisala Samira Kentrić. Uvodoma se vpraša, kaj je slovenska ilustracija? v nadaljevanju pa poda kratko zgodovino ilustracije znotraj kulturno-družbenih ter zgodovinsko-političnih okoliščin Slovenije. Na koncu sklene: "Danes lahko rečemo, da ilustracija v Sloveniji cveti. Ne zamejuje je ne pisana beseda ne nacionalni prostor in prav je, da se izognemo potrebi po njenem natančnem definiranju, da ji pustimo, da se vedno znova izumlja in si oporeka sama. Razstava predstavlja majhen, a zelo koncentriran brst tega čudeža, ki ga ustvarjamo ljudje, v univerzalnem jeziku ilustracije."