Svet 15.11.2023 5:30

Na Umetnostnem inštitutu v Chicagu razstava kipov v glini Antonia Canove

Chicago, 15. novembra - Na Umetniškem inštitutu v Chicagu bo od 19. novembra na ogled razstava Canova: skiciranje v glini. Osredotočila se bo na manj znana, a izjemna dela iz gline italijanskega umetnika Antonia Canove, ki razkrivajo, kako je umetnik razvijal svoje zamisli od prve iskrice domišljije do s trudom izdelanih marmornih figur.

Ljubljana, Mestni trg. Ustvarjanje z glino. Foto: Anže Malovrh/STA Arhiv STA

Ljubljana, Mestni trg.
Ustvarjanje z glino.
Foto: Anže Malovrh/STA
Arhiv STA

Z več kot 60 deli, med katerimi je 37 skic in modelov iz terakote, bo šlo po pisanju spletnega portala Art Daily za doslej največjo razstavo Canovovih del v ZDA. Vključevala bo številne skulpture, ki so bile redko na ogled javnosti.

Ob delih iz gline bodo na ogled mavčni odlitki in marmornati kipi, ki bodo obiskovalcem omogočili vpogled v umetnikove ustvarjalne in tehnološke procese ter globlje razumevanje njegovih metod od začetkov v Benetkah konec sedemdesetih let 17. stoletja do smrti v Rimu leta 1822.

Te intimne skulpture, ki za časa njegovega življenja niso bili nikoli javno razstavljene ali bile dane v prodajo, so več kot le dokaz umetnikove spretnosti, ko je poskušal ujeti svoje misli v tridimenzionalno obliko, in več kot le korak v njegovem procesu; same po sebi so izjemna umetniška dela, piše spletni portal.

Pogosto so nastajale v hitrem tempu, da bi umetnik vanje ujel svoje ideje, in so v marsičem nasprotje njegovih izjemno dodelanih marmornih skulptur. Njihove površine so ekspresivne, na njih so vidni pritiski umetnikovih prstov ter žlebovi, nastali s strganjem z orodjem.

"Vse umetnikove marmorne skulpture, ki poudarjajo čisto popolnost, temeljijo na njegovem začetnem delu v glini," je povedal Emerson Bowyer z Umetniškega inštituta v Chicagu. Dodal je: "Njegove skice so pogosto nedokončane. V njih je čutiti je vročično delo, kar jih dela zelo sodobne, povsem pred svojim časom."

Canova (1757-1822) se je učil kamnoseštva, kasneje v Benetkah še kiparstva. Leta 1775 je tam imel svojo delavnico, ustvarjal je tudi v Rimu, Neaplju, na Dunaju in v Parizu. Od leta 1807 je v papeževem imenu skrbel za likovno umetnost, leta 1810 pa je postal predsednik rimske Accademie di S. Luca.

Razstavo je Umetniški inštitut v Chicagu pripravil v sodelovanju z Nacionalno galerijo umetnosti v Washingtonu. Na ogled bo do 18. marca 2024.