Leto 2024: V Moderni galeriji trienale U3, v +MSUM razstava Ozvezdja mnogoterih želja: na vzhod
Ljubljana, 15. januarja - V Moderni galeriji bo od junija do novembra potekal 10. trienale sodobne umetnosti U3, ki ga bo kuriral Tevž Logar, v Muzeju sodobne umetnosti Metelkova (+MSUM) pripravljajo razstavo Ozvezdja mnogoterih želja: na vzhod, ki bo nadaljevala tradicijo uspešnih razstav iz serije Južna ozvezdja: poetike neuvrščenih.
Še do 14. aprila je v Moderni galeriji na ogled razstava Vedno na voljo. Feministične pozicije v vizualni umetnosti iz Slovenije. Junija ji bo sledil 10. trienale sodobne umetnosti U3, ki ga bo kuriral Tevž Logar. Razstava bo tudi tokrat ponudila pogled na trenutno situacijo v sodobni slovenski umetnosti skozi subjektivni pogled izbranega kustosa. Na ogled bo do novembra.
Konec leta pa bodo, kot so zapisali za STA, v Moderni galeriji pripravili tematsko razstavo, ki bo izpostavila izbor avtorjev sodobne slovenske fotografije v dialogu oziroma kontekstualizaciji starejših avtorjev iz zbirk Moderne galerije, predvsem fotografske zbirke ter zbirk drugih institucij. Razstava bo izhajala iz razmerja med fotografijo in prostorom ter raziskavo in predstavitvijo konceptualno različnih obravnav prostora znotraj fotografskega medija, ki prostor bodisi reprezentirajo bodisi gradijo.
V +MSUM nadaljevanje tradicije razstav iz serije Južna ozvezdja: poetike neuvrščenih
V +MSUM je še do maja na ogled pregledna razstava Aleksandre Vajd Od znotraj dol in od zgoraj. Sledila ji bo razstava Ozvezdja mnogoterih želja: na vzhod, ki bo nadaljevala tradicijo uspešnih razstav iz serije Južna ozvezdja: poetike neuvrščenih in bo temeljila predvsem na delih umetnikov z Bližnjega vzhoda. Razstava, ki je bila leta 2022 že predstavljena v galeriji Mosaic Rooms v Londonu, se bo z novo postavitvijo poleg dodanih umetnikov iz Palestine in arhivov navezovala na idejo "mnogoterih vzhodov". Posvečala se bo prepletenim nedavnim zgodovinam "vzhodov" od osnovanja gibanja neuvrščenih do danes, so zapisali v galeriji.
Jeseni bo v +MSUM na ogled razstava Gentrifikacija in javni prostor, ki bo poskušala kritično osvetliti aktualne težave na področju (zlo)rabe javnega prostora in pospešenih procesov gentrifikacije. Moderna galerija je v preteklosti izvedla vrsto projektov na temo mestnih antagonizmov, tj. vidikov mesta, ki so hkrati prisotni in nevidni, marginalizirani ter zatrti. Razstava bo ovrednotila in izpostavila nov kontekst, v katerem so se ti antagonizmi prelevili v brutalno krčenje javnega prostora, ki se izvaja pod ideološko krinko, zato so postali (ne)vidni na popolnoma drugačen način.
V +MSUM bo potekal tudi cikel performansov in instalacij VN20. Mednarodna platforma za raziskovanje, izobraževanje in produkcijo sodobnih izvedbenih umetnosti Via Negativa, ki je pred kratkim praznovala 20 let, s projektom VN20 vstopa v proces arhiviranja svojega delovanja v obdobju od 2002 do 2021, projekt pa bodo novembra zaključili z objavo spletnega arhiva.
Nadaljevali bodo tudi s serijo samostojnih razstav Prepih, ki predstavljajo sveže ideje na področju sodobne umetnosti. V pritličju +MSUM bosta v letošnjem letu svoje delo predstavila Jon Derganc in Nika Erjavec, za jesen napovedujejo tudi manjšo razstavo Utopije divjega vrta, ki jo kot zaključek skupnostne delavnice pripravljata mlada madžarska umetnika Bence György Palinkás in Kitti Gosztola.
V organizaciji Moderne galerije predstavitev Slovenije na 60. beneškem bienalu
Kot enega pomembnejših dogodkov v njihovi organizaciji v letošnjem letu pa v Moderni galeriji napovedujejo predstavitev Slovenije na 60. beneškem bienalu, ki bo potekal od 20. aprila do 24. novembra. Slovenijo bo zastopala Nika Špan, kustos je Vladimir Vidmar.
Projekt, ki ga Nika Špan v sodelovanju s kustosom pripravlja za bienale, se v zgodovinski kontekst Benetk vpisuje kot tujek, neznan in nepričakovan element. Enigmatična entiteta z zelo specifično zunanjostjo, ki jo prepoznamo kot nekaj, česar ne moremo imenovati, govori o sami sebi, pripoveduje zgodbo svojega vstopa v umetnost, hkrati pa (posredno) naslovi še nekaj drugega. Sočasno predstavlja nenavadno vzporednico s tistim, kar je v središču paradigme umetnosti: je objekt, ki je tuj samemu sebi, in posledično potuji izkušnjo slehernika, ki se z njim sreča, so zapisali v galeriji.