Svet 27.1.2024 6:00

V Hamburgu razstava del nemškega romantika Casparja Davida Friedricha

Hamburg, 27. januarja - Ob letošnji 250-letnici rojstva Casparja Davida Friedricha so v razstavišču Hamburger Kunsthalle na ogled postavili razstavo Caspar David Friedrich: Umetnost za novo dobo. Združuje približno 60 slik, med njimi so številna ikonična dela, ter približno 100 risb. Ob njih so na ogled izbrana dela približno 20 umetnikov iz Nemčije in tujine.

Kot piše na spletni strani razstavišča, je osrednja tema razstave novo razmerje med človekom in naravo v Friedrichovih krajinah. Umetnik je v prvi tretjini 19. stoletja z njimi pomembno pripomogel k temu, da je krajinski žanr postal "umetnost nove dobe".

Na ogled so Friedrichove slike, kot so Kredaste pečine na Rügenu, Menih ob morju, Moška pri opazovanju lune, Potnik nad meglenim morjem in Ledeno morje, ki sodijo med ikone romantike. Friedrich je v svojih delih raziskoval, kako lahko krajina postane sodobna tema, kako jo je mogoče upodabljati in kako jo je mogoče posredovati gledalcu.

Pomemben je tudi Friedrichov obsežen opus risb. Na razstavi je poudarjena njihova umetniška kakovost; risbe niso predstavljene le kot študije detajlov narave, ki jih je umetnik pozneje uporabil v slikah.

O trajnem občudovanju njegovih del pa priča poseben del razstave, posvečen Friedrichovi recepciji v sodobni umetnosti. Združuje dela približno 20 umetnikov iz Nemčije in tujine, ki v različnih žanrih in medijih obravnavajo Friedrichovo osrednjo temo - odnos človeka do okolja. Z deli so med drugim zastopani Ann Böttcher, Elina Brotherus, Julian Charriere, David Claerbout, Mari Eastman, Olafur Eliasson, Jonas Fischer, Alex Grein, Swaantje Güntzel in Jochen Hein.

Friedrich (1774-1840) se je rodil v Greifswaldu. Študiral je v Koebenhavnu, vendar je bil v veliki meri samouk. Pozneje se je preselil v Dresden, kjer je živel in ustvarjal do smrti. Leta 1824 je postal profesor na tamkajšnji akademiji. Družil se je z romantiki, kot so bili slikar Philipp Otto Runge ter književnika Ludwig Tieck in Novalis.

Sodi med najpomembnejše slikarje pejsaža v nemški romantiki. V slikah pokrajine ni opisoval, ampak je predvsem skušal izraziti razpoloženje, ki veje iz nje, saj jo je obravnaval kot prispodobo človekovega življenja, njegovih vzponov in padcev. Ves čas ga je obsedala misel na minljivost in smrt, to pa je dalo njegovim podobam novo razsežnost in mnogo bolj poglobljeno simboliko od preprostih pejsažev tistega časa.

Razstava v Hamburger Kunsthalle bo na ogled do 1. aprila.