V Britanski knjižnici prva večja razstava glasbe britanske afriške in karibske skupnosti
London, 2. julija - V Britanski knjižnici (British Library) v Londonu je vse do 24. avgusta na ogled prva večja razstava, ki dokumentira bogato zgodovino glasbe britanske afriške in karibske skupnosti. Razstava so poimenovali Beyond the Bassline: 500 Years of Black British Music (Onkraj basovske linije: 500 let črnske britanske glasbe).
Razstava, ki vključuje impresivne zvočne pokrajine in izvirna umetniška dela po naročilu, po poročanju francoske tiskovne agencije AFP ni tipična razstava v knjižnici. Sestavljena je iz petih delov. Začne se z naslovno temo Ocean, ki raziskuje kolonialno preteklost črnske britanske glasbe, in se konča s temo z naslovom Kibernetski prostor, ki preučuje sodobne vplive tehnologije in naraščajočo priljubljenost temnopoltih britanskih izvajalcev.
Poleg zgodovinskih predmetov, kot je glasbena vilica, ki jo je v dar prejel britanski violinist afriškega rodu George Bridgetower, ter pavji kostum oblikovalca Hughbona Condorja za karneval v Leedsu, vsak del razstave spremljajo zvočne krajine, vizualne podobe in umetniška sodelovanje z organizacijami omenjenih dveh skupnosti iz celotnega Združenega kraljestva.
"Vidim jo kot potovanje (...) skozi čas in prostor," je za AFP povedala glavna kuratorka razstave Aleema Gray. Kot je še dodala, so primarno ciljno občinstvo "mladi, ljubitelji glasbe in ljudje iz afriške in karibske skupnosti", ki se v preteklosti niso vedno počutili dobrodošle v ustanovah, kot je Britanska knjižnica.
Z več kot šestimi milijoni posnetkov v svojih arhivih ima Britanska knjižnica eno največjih zvočnih zbirk na svetu, zaradi česar je primerno prizorišče za razstavo, ki se osredotoča tako na zvok kot na vizualne podobe.
Priprave na razstavo s približno 300 razstavnimi predmeti so trajale več kot leto dni, kar je Gray opisala kot "maratonska" prizadevanja, da bi obiskovalce popeljali na potovanje skozi skoraj šest stoletij glasbene zgodovine.
"Razstava ne govori le o preteklosti in sedanjosti, temveč tudi o prihodnosti," je še navedla kuratorka.