Film Igrišča ne damo! in kampanja #GibanjeZaGibanje s pozivom mladim k aktivnejšemu preživljanju prostega časa
Ljubljana, 4. septembra - V kinih si bo od četrtka mogoče ogledati film režiserja Klemna Dvornika Igrišča ne damo!, ki je imel svetovno premiero na prestižnem festivalu v Locarnu, prikazan pa je bil tudi na festivalu v Sarajevu, kjer je prejel nagrado za najboljši otroški film po izboru žirije. Film spremlja kampanja #GibanjeZaGibanje, pri kateri sodeluje tudi raper Nipke.
Mladinski film je na premiernih projekcijah minuli teden lahko videlo ljubljansko občinstvo, v začetku tega tedna pa tudi celjsko. Režiser Dvornik je po ponedeljkovi premieri filma v Celju povedal, da si ga je ogledal neštetokrat oziroma, kot se je pošalil, je pri 200 ogledih nehal šteti. Spomnil je na dolgo pot od zamisli do filma, ki je trajala kar sedem let.
Povedal je, da se je na avdicijo prijavilo 600 otrok, od katerih so jih v ožji izbor uvrstili 25, v glavno zasedbo pa jih je lani januarja zasedel pet. Tako v filmu v vlogi glavnih protagonistov nastopajo Kaja Zabret v vlogi Alme, Kaja Šuštar v vlogi Lune, ter Youri Friderich, Niko Lemark in David Trontelj. V filmu igra tudi nekaj priznanih slovenskih igralcev, v vlogi Alminega očeta Marko Mandić, v vlogi enega od stanovalcev, ki je na strani otrok, Gregor Zorc. Sitno sosedo s psičkom upodablja Saša Pavček, v večjih vlogah pa nastopata tudi hrvaška igralca Ivana Roščić in Enis Bešlagić ter Srb Tihomir Stanić. V manjših vlogah igrajo glasbenica Sarah Al Saleh (Sahareya) ter Voranc Mandić in Mark Jacob Cavazza.
Glavni protagonisti akcijske pustolovščine so dvanajstletniki, ki si želijo rešiti svoje igrišče pred uničenjem. Ena od njih je Alma, ki se z očetom preseli v novo ljubljansko sosesko, ki pa je skejtersko gnezdo sošolke Lune. Najstnici se v začetku ne marata, pozneje pa se počasi spoprijateljita v skupni akciji reševanja igrišča pred rušilnimi bagri. Almin oče je namreč arhitekt, zaposlen pri podjetju, ki namerava podreti igrišče za potrebe parkirišča. Tako Alma pridobi informacije, ki jim pridejo prav pri njihovem uporu.
Film poleg klasičnih prizorov vsebuje tudi niz hitrih posnetkov, ki so jih, kot je za STA pojasnil Dvornik, otroci zaradi družbenih omrežjih danes vajeni. Za odrasle morda deluje hektično, preveč hitro zmontirano, a otroci po Dvornikovih besedah danes na ta način komunicirajo. Tako sta z direktorjem fotografije Davidom Hofmannom preučila, kako se t.i. reelsi snemajo in jih vključila v film kot del naracijskega pripovednega stila. Deluje kot nekakšen pogled prek telefonov, ki pa je nekoliko estetiziran, je pojasnil režiser.
Za naslovno skladbo angažirali raperja, ki je nekoč stanoval v Dravljah
Pomembno vlogo pri filmu ima tudi glasba. Kot je povedal Dvornik, je z mladimi igralci preposlušal veliko glasbe, ki jim je všeč. Tako se v filmu denimo sliši glasba primorske raperke Masayah. Ob nastajanju filma so ugotovili, da bodo potrebovali tudi naslovno pesem, ki bo nova in bo ustvarjena prav za film. Povabili so Boštjana Nipiča s psevdonimom Nipke, ki je prispeval nosilno skladbo za film kot tudi za njegovo promocijo.
Nipke je za STA povedal, da se je z veseljem odzval povabilu, saj se je zelo lahko vživel v zgodbo filma. Ta je precej podobna njegovi iz otroških let, ko je le nekaj ulic stran od filmskega prizorišča v Dravljah tudi sam preživljal čas s prijatelji, s katerimi so si sami postavili skate park. Kot je spomnil, je bila ta subkultra šele v nastajanju, zato so se morali "boriti za svoj obstoj".
Film ima po njegovih besedah uporniški značaj, pri čemer je še večji poudarek na sodelovanju. "Sam upor nima smisla, če ni zadaj želje, da bi bilo na koncu vsem boljše," je poudaril Nipke, ki mu je film všeč tudi kot odraslemu. "Verjamem, da bo otrokom še bolj, podobno kot je bil meni Sreča na vrvici ali Poletje v školjki," je prepričan.
Pesem tudi del kampanje za več gibanja mladih
Videospot s pesmijo Igrišča ne damo! izvajalca in avtorja besedila Boštjana Nipiča, za katero je glasbo prispeval Damjan Jović, ki je tudi producent, je tudi del kampanje #GibanjeZaGibanje. Ta je nastala na pobudo ustvarjalcev filma Igrišča ne damo! v sodelovanju s kreativnim studiem Trampolin in raperjem.
Kot je za STA povedal Tine Lugarič, kreativni direktor studia Trampolin, v katerem so zasnovali tudi grafično podobo filma, se je nanje obrnila filmska ekipa z željo, da bi naredili kampanjo. Takoj so se strinjali, da je zelo pomembno, da film vidi celotna družba - tako mladi kot njihovi starši, učitelji in drugi.
Filmska zgodba "govori o pomenu gibanja, preživljanja prostega časa v mladosti na igriščih, skupaj. Govori o pomenu povezovanja, o pomenu postavljanja nekega skupnega dobrega nad individualne interese", je naštel. To je zelo pomembno sporočilo v današnjem času zelo individualizirane družbe, ko je vse manj gibanja, vse več debelosti ter vse več praznih igrišč, ki so bila nekoč polna otrok, je pojasnil Lugarič.
Po njegovih besedah so so si želeli ustvariti kampanjo, ki ne bi kot neka klasična z nekaj oglasi šla mimo ljudi, ampak so so hoteli, "priti bližje ljudem, do njihovih src". Pomemben del je prispeval tudi Nipke s komadom, ki je nekakšen podaljšan trailer za film in bo po Lugaričevem prepričanju ostal skupaj filmom neizbrisljiv del popularne kulture.
Kampanjo je kot pomembno prepoznala Zveza prijateljev mladine Slovenije, ki jo bo v nadaljevanju prevzela in vodila naprej. Tudi sami se namreč zavzemajo za odprta in vsem dostopna igrišča.