Slovenija 13.9.2024 14:01

Za ohranjanje filmske dediščine bi lahko skrbela samostojna institucija

Ljubljana, 13. septembra - V preteklih dneh si je vodja laboratorija za filmsko in digitalno restavriranje pri francoskem nacionalnem centru za kinematografijo in animirane podobe CNC Simone Appleby ogledala področje slovenskega filma ter izrazila pobudo za vzpostavitev institucije na področju restavriranja filmov. Meni, da je slovensko filmsko dediščino treba ohraniti.

Ljubljana, ministrstvo za kulturo. Ministrica za kulturo Asta Vrečko je nagovorila zbrane na delovnem obisku Simone Appleby, vodje laboratorija za digitalno restavriranje pri Nacionalnem centru za kinematografijo in animirane podobe, ki ga organizira Kinoteka v sodelovanju s Francoskim inštitutom za kulturo. Vodja laboratorija za digitalno restavriranje pri Nacionalnem centru za kinematografijo in animirane podobe Simone Appleby. Foto: Daniel Novakovič/STA

Ljubljana, ministrstvo za kulturo.
Ministrica za kulturo Asta Vrečko je nagovorila zbrane na delovnem obisku Simone Appleby, vodje laboratorija za digitalno restavriranje pri Nacionalnem centru za kinematografijo in animirane podobe, ki ga organizira Kinoteka v sodelovanju s Francoskim inštitutom za kulturo.
Vodja laboratorija za digitalno restavriranje pri Nacionalnem centru za kinematografijo in animirane podobe Simone Appleby.
Foto: Daniel Novakovič/STA

Ljubljana, ministrstvo za kulturo. Vzorci 35mm filmskega traku na osnovi iz poliestra, ki se uporabljajo pri restavriranju starih filmov. Foto: Daniel Novakovič/STA

Ljubljana, ministrstvo za kulturo.
Vzorci 35mm filmskega traku na osnovi iz poliestra, ki se uporabljajo pri restavriranju starih filmov.
Foto: Daniel Novakovič/STA

Ljubljana, ministrstvo za kulturo. Vzorci 35mm filmskega traku na osnovi iz poliestra, ki se uporabljajo pri restavriranju starih filmov. Foto: Daniel Novakovič/STA

Ljubljana, ministrstvo za kulturo.
Vzorci 35mm filmskega traku na osnovi iz poliestra, ki se uporabljajo pri restavriranju starih filmov.
Foto: Daniel Novakovič/STA

Ljubljana, ministrstvo za kulturo. Vzorci 35mm filmskega traku na osnovi iz poliestra, ki se uporabljajo pri restavriranju starih filmov. Foto: Daniel Novakovič/STA

Ljubljana, ministrstvo za kulturo.
Vzorci 35mm filmskega traku na osnovi iz poliestra, ki se uporabljajo pri restavriranju starih filmov.
Foto: Daniel Novakovič/STA

Ljubljana, ministrstvo za kulturo. Vzorci 35mm filmskega traku na osnovi iz poliestra, ki se uporabljajo pri restavriranju starih filmov. Foto: Daniel Novakovič/STA

Ljubljana, ministrstvo za kulturo.
Vzorci 35mm filmskega traku na osnovi iz poliestra, ki se uporabljajo pri restavriranju starih filmov.
Foto: Daniel Novakovič/STA

Ljubljana, ministrstvo za kulturo. Vzorci 35mm filmskega traku na osnovi iz poliestra, ki se uporabljajo pri restavriranju starih filmov. Foto: Daniel Novakovič/STA

Ljubljana, ministrstvo za kulturo.
Vzorci 35mm filmskega traku na osnovi iz poliestra, ki se uporabljajo pri restavriranju starih filmov.
Foto: Daniel Novakovič/STA

Ljubljana, ministrstvo za kulturo. Vzorci 35mm filmskega traku na osnovi iz poliestra, ki se uporabljajo pri restavriranju starih filmov. Foto: Daniel Novakovič/STA

Ljubljana, ministrstvo za kulturo.
Vzorci 35mm filmskega traku na osnovi iz poliestra, ki se uporabljajo pri restavriranju starih filmov.
Foto: Daniel Novakovič/STA

Ljubljana, ministrstvo za kulturo. Ministrica za kulturo Asta Vrečko je nagovorila zbrane na delovnem obisku Simone Appleby, vodje laboratorija za digitalno restavriranje pri Nacionalnem centru za kinematografijo in animirane podobe, ki ga organizira Kinoteka v sodelovanju s Francoskim inštitutom za kulturo. Foto: Daniel Novakovič/STA

Ljubljana, ministrstvo za kulturo.
Ministrica za kulturo Asta Vrečko je nagovorila zbrane na delovnem obisku Simone Appleby, vodje laboratorija za digitalno restavriranje pri Nacionalnem centru za kinematografijo in animirane podobe, ki ga organizira Kinoteka v sodelovanju s Francoskim inštitutom za kulturo.
Foto: Daniel Novakovič/STA

Ljubljana, ministrstvo za kulturo. Ministrica za kulturo Asta Vrečko je nagovorila zbrane na delovnem obisku Simone Appleby, vodje laboratorija za digitalno restavriranje pri Nacionalnem centru za kinematografijo in animirane podobe, ki ga organizira Kinoteka v sodelovanju s Francoskim inštitutom za kulturo. Vodja laboratorija za digitalno restavriranje pri Nacionalnem centru za kinematografijo in animirane podobe Simone Appleby. Foto: Daniel Novakovič/STA

Ljubljana, ministrstvo za kulturo.
Ministrica za kulturo Asta Vrečko je nagovorila zbrane na delovnem obisku Simone Appleby, vodje laboratorija za digitalno restavriranje pri Nacionalnem centru za kinematografijo in animirane podobe, ki ga organizira Kinoteka v sodelovanju s Francoskim inštitutom za kulturo.
Vodja laboratorija za digitalno restavriranje pri Nacionalnem centru za kinematografijo in animirane podobe Simone Appleby.
Foto: Daniel Novakovič/STA

Ljubljana, ministrstvo za kulturo. Ministrica za kulturo Asta Vrečko je nagovorila zbrane na delovnem obisku Simone Appleby, vodje laboratorija za digitalno restavriranje pri Nacionalnem centru za kinematografijo in animirane podobe, ki ga organizira Kinoteka v sodelovanju s Francoskim inštitutom za kulturo. Foto: Daniel Novakovič/STA

Ljubljana, ministrstvo za kulturo.
Ministrica za kulturo Asta Vrečko je nagovorila zbrane na delovnem obisku Simone Appleby, vodje laboratorija za digitalno restavriranje pri Nacionalnem centru za kinematografijo in animirane podobe, ki ga organizira Kinoteka v sodelovanju s Francoskim inštitutom za kulturo.
Foto: Daniel Novakovič/STA

Ljubljana, ministrstvo za kulturo. Ministrica za kulturo Asta Vrečko je nagovorila zbrane na delovnem obisku Simone Appleby, vodje laboratorija za digitalno restavriranje pri Nacionalnem centru za kinematografijo in animirane podobe, ki ga organizira Kinoteka v sodelovanju s Francoskim inštitutom za kulturo. Vodja laboratorija za digitalno restavriranje pri Nacionalnem centru za kinematografijo in animirane podobe Simone Appleby. Foto: Daniel Novakovič/STA

Ljubljana, ministrstvo za kulturo.
Ministrica za kulturo Asta Vrečko je nagovorila zbrane na delovnem obisku Simone Appleby, vodje laboratorija za digitalno restavriranje pri Nacionalnem centru za kinematografijo in animirane podobe, ki ga organizira Kinoteka v sodelovanju s Francoskim inštitutom za kulturo.
Vodja laboratorija za digitalno restavriranje pri Nacionalnem centru za kinematografijo in animirane podobe Simone Appleby.
Foto: Daniel Novakovič/STA

Ljubljana, ministrstvo za kulturo. Ministrica za kulturo Asta Vrečko je nagovorila zbrane na delovnem obisku Simone Appleby, vodje laboratorija za digitalno restavriranje pri Nacionalnem centru za kinematografijo in animirane podobe, ki ga organizira Kinoteka v sodelovanju s Francoskim inštitutom za kulturo. Foto: Daniel Novakovič/STA

Ljubljana, ministrstvo za kulturo.
Ministrica za kulturo Asta Vrečko je nagovorila zbrane na delovnem obisku Simone Appleby, vodje laboratorija za digitalno restavriranje pri Nacionalnem centru za kinematografijo in animirane podobe, ki ga organizira Kinoteka v sodelovanju s Francoskim inštitutom za kulturo.
Foto: Daniel Novakovič/STA

Ljubljana, ministrstvo za kulturo. Ministrica za kulturo Asta Vrečko je nagovorila zbrane na delovnem obisku Simone Appleby, vodje laboratorija za digitalno restavriranje pri Nacionalnem centru za kinematografijo in animirane podobe, ki ga organizira Kinoteka v sodelovanju s Francoskim inštitutom za kulturo. Direktor Francoskega inštituta v Sloveniji Karl Cogard. Foto: Daniel Novakovič/STA

Ljubljana, ministrstvo za kulturo.
Ministrica za kulturo Asta Vrečko je nagovorila zbrane na delovnem obisku Simone Appleby, vodje laboratorija za digitalno restavriranje pri Nacionalnem centru za kinematografijo in animirane podobe, ki ga organizira Kinoteka v sodelovanju s Francoskim inštitutom za kulturo.
Direktor Francoskega inštituta v Sloveniji Karl Cogard.
Foto: Daniel Novakovič/STA

Appleby je kot glavne akterje izvedbe industrijskih restavracij filmov v Sloveniji izpostavila povečanje delovne sile, nadgradnjo strokovnega in tehničnega znanja in pridobitev ustrezne opreme. Ocenila je, da v Sloveniji obstajajo ekipa, znanje in želja po ohranjanju in obnovi klasičnih ter zgodovinsko pomembnih filmskih del.

Kot je še povedala, se zaveda dejstva, da so slovenske filmske institucije, kot sta Slovenska kinoteka in Slovenski filmski arhiv, ločene organizacije, zato bi lahko ob pridobljenih finančnih sredstvih ustanovili eno nacionalno ustanovo, kjer bi se posamezne institucije združile.

Pri tem bi lahko sodeloval tudi francoski nacionalni center za kinematografijo in animirane podobe CNC, ki nadzoruje, ureja in podpira filmsko in avdiovizualno industrijo v Franciji. Center so ustanovili leta 1946, njegova glavna naloga pa je zagotavljati razvoj, produkcijo, distribucijo in ohranjanje francoske kinematografije in avdiovizualne ustvarjalnosti.

CNC igra ključno vlogo pri ohranjanju in razvoju francoske filmske industrije ter podpiranju kulturnega vpliva francoske kinematografije tako doma kot tudi po svetu. Vodja laboratorija je na današnjem srečanju, ki sta ga na ministrstvu za kulturo organizirala Slovenska kinoteka in Francoski inštitut za kulturo, tudi opozorila, da so filmi, zlasti tisti, ki so bili posneti na celuloidnih trakovih, precej občutljivi in se lahko hitro uničijo, v kolikor niso ustrezno hranjeni in vzdrževani.

Na današnjem sestanku so ocenili, da bi lahko restavrirali okoli 13.000 naslovov filmov. Kot je dejala Appleby, gre za veliko materiala, katerega restavracija bo trajala več let.

Kot je dejala ministrica za kulturo Asta Vrečko, je bilo v zadnjih letih veliko pogovorov, razprav in dela o obnovi filmske dediščine. Vrečko tudi meni, da imamo v Sloveniji bogato filmsko dediščino in veliko materiala, ki ga je potrebno ohraniti.