V Gdansku razstavlja Marina Gržinić
Gdansk, 8. oktobra - V Galeriji Günterja Grassa v poljskem Gdansku danes odpirajo razstavo Marine Gržinić z naslovom Odpadniške zgodovine. Vstajniške prihodnosti. Osrednja referenčna točka, okoli katere je bil organiziran koncept razstave, je proces ponovne presoje posameznikovega pogleda na spremembe, ki se pod težo migracij dogajajo v umetnosti in kulturi.
V jedru razstave je 40-letna ustvarjalna pot video-filmskih del in instalacij Marine Gržinić in Aine Šmid. Razstava ne praznuje le njunega skupnega delovanja, ki se je začelo leta 1982 in pustilo globok umetniški in politični pečat v nekdanji Jugoslaviji, Sloveniji in širše, temveč predstavlja tudi sveže sodelovanje med Marino Gržinić, Tjašo Kancler in Jovito Pristovšek, ki se je pričelo leta 2022.
Aktualno razstavo v galeriji Günterja Grassa v Gdansku sestavlja šest filmov, poleg tistih, ki so nastali v duetu z Aino Šmid, so predstavljene tudi nove produkcije s Tjašo Kancler in Jovito Pristovšek. Umetnice ob razstavi organizirajo tudi širok diskurz s sodelovanjem povabljenih ljudi, tako za pisanje besedil kot za sodelovanje na konferenci, ki je sestavni del projekta. Posebno mesto ima Klaus Theweleit, ki je proučeval vzroke nacizma v individualni psihologiji storilcev. Njegova razlaga ima krožno strukturo, ki temelji na freudovski shemi psihoanalize: družbeno (model vzgoje) oblikuje patološko osebnost posameznikov, ki ustvarjajo isto družbo. To je primer, kako posameznik oblikuje družbeno in še eno opozorilo kulturi, ki izhaja iz te razstave, naj ne gradi družbe sovraštva v današnji Evropi, so o razstavi zapisali na spletni strani galerije.
Razstava Odpadniške zgodovine. Vstajniške prihodnosti bo v Gdansku na ogled do 15. decembra. Kustos razstave je Lukasz Guzek, sokustosinja Mara Ambrožič Verderber.
Marina Gržinić (1958) je doktorica filozofije in profesorica na dunajski Akademiji za likovno umetnost. Prav tako je znanstvena svetnica na Filozofskem inštitutu Znanstvenoraziskovalnega centra Slovenske akademije znanosti in umetnosti v Ljubljani. Objavila je številne članke, eseje in knjige, že 40 let pa se ukvarja z video umetnostjo na področju političnega filma. Trenutno vodi raziskovalni projekt Conviviality as Potentiality (FWF AR 679), v njeni raziskovalni skupini pa sodelujejo Jovita Pristovšek, Asma Aiad in Anahita Neghabat.