Intervju 11.11.2024 11:00

Programski direktor Liffa Simon Popek za STA: Megalopolis je primer, zakaj še vedno hodimo v kino

pripravila Tatjana Zemljič

Ljubljana, 11. novembra - Ljubljanski mednarodni filmski festival - Liffe, ki bo v 35. izdaji potekal od 13. do 24. novembra, bo ponudil 91 celovečernih in tri sklope kratkih filmov. Kot je za STA povedal programski direktor festivala Simon Popek, je pričakovano največ zanimanja za filme iz sklopa Predpremiere, dvema so tudi že dodali po eno projekcijo.

Ljubljana. Programski direktor festivala Liffe Simon Popek. Foto: Katja Kodba/STA Arhiv STA

Ljubljana.
Programski direktor festivala Liffe Simon Popek.
Foto: Katja Kodba/STA
Arhiv STA

V uradnem tekmovalnem programu Perspektive, kjer bodo podelili nagrado vodomec režiserju ali režiserki najboljšega filma po izbiri mednarodne žirije, bodo prikazali deset filmov iz zelo različnih kulturnih okolij. Po Popkovih besedah Perspektive, kjer predvajajo prve ali druge filme režiserjev in režiserk, tudi letos prinašajo nova imena.

Seveda so med njimi nekatera bolj prepoznavna kot druga, še posebej če so njihovi filmi že pobrali kakšno nagrado. Letos bodo denimo prikazali film Vsi odtenki svetlobe, za katerega je indijska režiserka Payal Kapadia že na začetku svoje ustvarjalne poti prejela veliko nagrado žirije na festivalu v Cannesu.

Prikazali bodo tudi film April, za katerega je gruzijska režiserska Dea Kulumbegašvili na filmskem festivalu v Benetkah prejela posebno nagrado žirije. Med bolj znanimi ustvarjalci v omenjenem programu je po Popkovih besedah tudi Ariane Labed, ki se je najprej uveljavila kot igralka in jo je mogoče videti v grških filmih režiserja Yorgosa Lanthimosa. Na Liffe prihaja s filmom Sestri. Sicer pa Perspektive prinašajo neznana imena, saj je smisel tekmovalnih programov festivalov, da opozarjajo na nove glasove.

Največ je zanimanja za Predpremiere

Največ zanimanja je po Popkovih besedah pričakovano za filme, ki jih bodo prikazali v sklopu Predpremiere. Vedno so popularni zmagovalci filmskega festivala v Cannesu in tako so za neodvisno komedijo Anora Seana Bakerja dodali še eno projekcijo. Dodatno projekcijo je dobil tudi film Brutalist Bradyja Corbeta. Kot je povedal, ga je tolikšno zanimanje za film nekoliko presenetilo. Projekcije je sicer predvidel v manjših dvoranah, saj gre za zahteven ter kar dobre tri ure in pol dolg film.

Zmeraj je popularen Pedro Almodovar, tokrat bodo prikazali njegov film Sosednja soba. Veliko je zanimanja za film Konklave Edwarda Bergerja o izboru novega papeža. To so po Popkovih besedah filmi, za katere je največ zanimanja. Kot kaže, bo uspešnica tudi film Substanca režiserke Coralie Fargeat, ki ga bodo prikazali v sklopu Ekstravaganca in v katerem je zaigrala Demi Moore.

V sklop Predpremiere je Popek uvrstil tudi Megalopolis Francisa Forda Coppole. Kot je povedal, gre za film, ki je izrazito polariziral občinstvo, ko se je začela njegova distribucija na Zahodu. Nekateri ga izjemno hvalijo, da gre za najboljši film, kar jih obstaja, drugi imajo popolnoma nasprotno mnenje. Popek meni, da gre za film, ki ga je vsekakor treba videti in to v kinu. Ko bo enkrat dostopen preko streama, bo izgubil vso svojo izrazno moč, saj gre za vizualno izjemno nasičen in bogat film. Takšni primeri so tudi razlog, zakaj kino obstaja in zakaj še vedno hodimo v kino, pravi programski direktor Liffa.

Vsak od festivalskih sklopov ima svoje občinstvo

Vsak od sklopov pritegne svoje občinstvo. Obiskovalci so denimo nekoliko bolj previdni, ko se odločajo za filme iz skopa Perspektive. Imajo obiskovalce, ki ne hodijo gledat filmov iz sklopa Predpremiere, saj vedo, da bodo pozneje v kinih in z njimi ne želijo izgubljati časa na Liffu. So pa seveda tudi takšni, ki hočejo biti prvi in nove filme videti že zdaj.

Bolj avanturističnemu občinstvu, ki hoče raziskovati malo znane teritorije, je namenjen tudi sklop Panorama svetovnega filma, ki letos prinaša festivalske favorite s petih celin, kjer res lahko vidijo nekaj novega in drugačnega. Kot je še povedal Popek, so seveda tudi znotraj umetniškega filma poetike lahko bolj in manj radikalne, zato filmu iz Perspektiv in Panorame svetovnega filma tudi nimajo lokalnega distributerja; slednji jih ne prepoznajo kot dovolj atraktivne, da bi bili lahko na rednem kino sporedu uspešni v komercialnem smislu.

Sklop Kralji in kraljice bo tudi letos prinesel dela prepoznavnih in nagrajevanih mojstrov sodobnega filma, retrospektiva je namenjena grško-francoskemu cineastu Costi Gavrasu, v fokusu festivala bodo alternativni filmi na Slovenskem, Posvečeno pa namenjajo japonskemu modernističnemu klasiku Yasuzi Masumuri, ki bi letos praznoval 100 let.

Filmske projekcije bodo v Linhartovi in Kosovelovi dvorani Cankarjevega doma, Kinodvoru, Kinu Bežigrad, Slovenski kinoteki, dvorani AGRFT ter v mariborskem Mariboxu, Mali Union Celje, Anton Podbevšek teatru Novo mesto in Mojemkinu Kranj.

Ob koncu festivala bodo podelili festivalske nagrade, med njimi nagrado občinstva zmaj, ki jo podeljujejo najbolje ocenjenemu filmu, ki še nima distribucijske licence za Slovenijo. Popek pripravi seznam filmov, za katere obiskovalci festivala lahko glasujejo z glasovalnimi lističi. Nagrado bo prejel film z najvišjo povprečno oceno.