Liffe: Prikaz zgodbe starejše ženske v filmu Mati Mara
Ljubljana, 15. novembra - Na Liffu se predstavlja tudi Mati Mara, drama srbske režiserke, scenaristke in igralke Mirjane Karanović, ki v ospredje postavi žensko v poznih srednjih letih. Karanović, igralska legenda, ki se je v prejšnjem desetletju podala v režiserske vode, je občinstvu povedala, da si s filmi želi ženske svoje generacije predramiti iz rutine.
Film Mati Mara, koprodukcija Srbije, Švice, Luksemburga, Slovenije, Bosne in Hercegovine ter Mongolije, se prične s pogrebom. Mara, uspešna odvetnica, se mora soočiti s tragično smrtjo 21-letnega sina Nemanje. Na sedmini, ki odseva višji družbeni sloj družine, je prisoten tudi njen bivši mož, Nemanjev oče, in njegova nova družina. Marin visok družbeni status je ne obvaruje pred zakoreninjenimi prepričanji okolice, ki svoj najbolj neposreden izraz zavzamejo v besedah tašče - Mara je po njenem mnenju izgubila vse, saj nima več niti moža niti sina.
Njene bližnje bega, da Mara po smrti edinca ne joka, da se že takoj po pogrebu vrne v službo in da se zapira vase in pravi, da ne potrebuje njihove podpore. Ko v njeno pisarno in življenje vstopi Milan, 28-letni osebni trener, ki je Nemanjo spoznal v fitnesu in se z njim občasno družil, Mara v njem uzre možnost, da bi o sinu in njegovem življenju izvedela več, ter se z njim intimno zbliža.
Film se osredotoči na Marino dojemanje okoliščin, dogodkov, v ospredju so njena čustva, od žalovanja do užitka. Karanović, legenda gledališča, filma in televizije, ki velja za eno najboljših jugoslovanskih in srbskih igralk, je občinstvu pred projekcijo v Kinodvoru v četrtek povedala: "Ko sem se začela ukvarjati z režiranjem, sem se odločila, da bom ustvarjala filme o ženskih likih, ki so mi blizu. To so ženske, ki imajo veliko življenjskih izkušenj, niso mlade, znajdejo pa se v situacijah, v katerih morajo sprejeti pomembne odločitve."
Karanović se je vedno izogibala kakršnikoli rutini, zato si s svojimi filmi želi ženske iz svoje generacije predramiti iz rutine. Hkrati je poudarila, da ni mnogo filmov, ki se osredotočajo na zgodbe žensk njenih let, žensk, ki so starejše od 50 ali 60 let. Potrebnega bo še veliko truda, da se predstavi vse te zgodbe in izkušnje. "Jaz sem ena tistih, ki začenjajo ta trend," je še dodala.
Režiserkin celovečerni prvenec Dobra žena je leta 2016 prejel vodomca na festivalu Liffe. Mati Mara, njen drugi film, pri katerem je zasedla režiserski stol, je del letošnje festivalske sekcije Kralji in kraljice, na sporedu pa so še tri projekcije v Ljubljani in ena v Celju.