Slovenija 22.11.2024 9:00

V Ljubljani se začenja popotovanje po smereh sodobnega plesa s CoFestivalom

Ljubljana, 22. novembra - V Ljubljani se danes začenja popotovanje po smereh sodobnega plesa, kot jih je za vsakoletni CoFestival izbrala ekipa kuratorjev. V program mednarodnega festivala je uvrstila predstave iz različnih držav, s katerimi bodo na več prizoriščih prikazali aktualne koreografske premisleke. Festival bo potekal do 29. novembra.

Ljubljana. V Ljubljani se danes začenja popotovanje po smereh sodobnega plesa, kot jih je za vsakoletni CoFestival izbrala ekipa kuratorjev. Foto: CoFestival/Facebook

Ljubljana.
V Ljubljani se danes začenja popotovanje po smereh sodobnega plesa, kot jih je za vsakoletni CoFestival izbrala ekipa kuratorjev.
Foto: CoFestival/Facebook

V 13. izdaji bo sodobne koreografske premisleke predstavil tako z novimi kot starimi znanci festivala ter domačimi ustvarjalci. Otvoritvena predstava bo nocoj v Kinu Šiška, kjer bo francoski koreograf Sylvain Huc predstavil koreografsko študijo o ljudeh z naslovom Subjekti. Zaključil se bo v Stari mestni elektrarni, kjer bo na sporedu predstava G Rito portugalske koreografinje Piny, ki je ustvarila nekakšno posvetitev ženske pomladi s kolektivom 13 žensk, ki izvirajo iz različnih portugalskih kolonij.

Poreklo je tudi tema, okrog katere je kuratorska ekipa v sestavi Dragana Alfirević, Mitja Bravhar, Rok Vevar in Jasmina Založnik, sestavila letošnji program. Pri tem jih je vodila misel srbskega neoavantgardnega umetnika Vujice Rešina Tucića Mi smo bitja človeškega porekla.

Kot je na nedavni novinarski konferenci povedal Vevar, so se z bitji človeškega porekla ukvarjali že na preteklih CoFestivalih, v sodobni ples v Evropi pa je medtem prodrl koncept v filozofiji, ki poskuša na novo premisliti privilegij človeške eksistence nad nečloveškim. Koreografi se tako po njegovih besedah ukvarjajo z določenimi organskimi strukturami, ki jih prinašajo v koreografske oblike.

Primer tega bo na letošnjem festivalu predstava Sonje Pregrad z naslovom O, v kateri avtorica med drugim izhaja iz koreografskega zanimanja za geometrijo rastlinja. V ta del bi lahko umestili tudi plesni solo Trenutek pred tem Sanje Nešković Peršin, ki "ustvari na odru bitje z neke druge perspektive, telo onstran časa in konkretne subjektivnosti".

Nekatere izbrane predstave se navezujejo na razmerja med telesnim in digitalnim oziroma sodobno tehnologijo in umetno inteligenco, denimo predstavi Screamage Jana Rozmana ter Yugen Chrisa Zieglerja in Christine Bonansea, ki je zasnovana kot ples med plesalko in avatarjem.

Ples sicer na festivalu, ki ga organizirata Nomad Dance Academy Slovenija in Kino Šiška, dojemajo kot prostor, v katerega vstopajo umetniki, kuratorji, producenti ter občinstvo in kritiki. V ta prostor vstopajo skupaj, umetniki, ki so jih povabili tokrat, pa se s temo ukvarjajo vsak na svoj način.

Ves čas trajanja festivala bo v Kinu Šiška deloval odprti studio za plesalce, s čimer želijo opozoriti na pomanjkanje primernih prostorov za delo.