V muzeju Louvre nov pogled na italijanskega slikarja Cimabueja
Pariz, 25. januarja - V muzeju Louvre so odprli razstavo Nov pogled na Cimabueja - ob začetkih italijanskega slikarstva. Gre za prvo razstavo, ki so jo v pariškem muzeju posvetili temu pomembnemu italijanskemu umetniku iz 13. stoletja. S približno 40 deli osvetljuje izjemno bogastvo in inovativnost Cimabujeve umetnosti.
Kot piše na spletni strani muzeja, so razstavo pripravili ob restavriranju umetnikove slike Maesta in ob pridobitvi Cimabujevega dela Zasmehovanje Kristusa, ki je bilo leta 2019 ponovno odkrito v Franciji in uvrščeno na seznam francoskega nacionalnega bogastva.
Cimabue je bil eden prvih, ki je zahodno slikarstvo odprl naturalizmu ter poskušal svet prikazati takšnega, kot je. Z njim so načini upodabljanja, podedovani iz vzhodne umetnosti, ki so bili cenjeni do tistega časa, mesto prepustili inovativnim slikarskim prizadevanjem po upodabljanju tridimenzionalnega prostora in volumnov teles, oblikovanih s subtilnim senčenjem, ter čustev.
Postavitev uvede predstavitev slikarstva v Toskani in zlasti v Pisi sredi 13. stoletja. Obsežen del razstave je posvečen sliki Maesta. Zaradi novosti, ki se pojavijo na njej, so jo nekateri umetnostni zgodovinarji označili za "ustanovno dejanje zahodnega slikarstva". Restavriranje slike je razkrilo ne le raznolikost in subtilnost barv, temveč tudi številne podrobnosti, ki so jih prikrili poznejši nanosi in ki pričajo o fascinaciji tako Cimabueja kot njegovih mecenov nad Vzhodom, tako bizantinskim kot islamskim, piše na spletni strani muzeja.
V nadaljevanju je obravnavan odnos med Cimabujem in Ducciem. Predstavljen je Cimabuejev diptih, ki ga je sicer sestavljalo osmem tabel, v Louvru pa so združene edine tri danes znane. S svojo pripovedno vitalnostjo in svobodo je to delo pomemben prednik Duccijeve slike Maesta, ki velja za mojstrovino sienskega slikarstva 14. stoletja.
Razstava se zaključi s predstavitvijo dela Stigmatizacija sv. Frančiška, ki ga je naslikal Cimabuejev nadarjeni mladi učenec Giotto za cerkev sv. Frančiška v Pisi. Kot še piše na spletni strani muzeja, sta na začetku 14. stoletja Duccio in Giotto, na katera je močno vplivala umetnost leta 1302 preminulega Cimabueja, utelešala nove možnosti slikarske umetnosti.
Razstava bo na ogled do 12. maja.