Slovenija 8:00

V Cukrarni Perfromativa IV s premiero performansa domačega avtorskega tandema

Ljubljana, 12. marca - V Galeriji Cukrarna se danes začenja dvodnevna Perfromativa IV, ki je posvečena performansu in drugim izvedbenim praksam. Prinaša predstavitev dela nemške umetnice Eve Meyer-Keller Poguba je gotova in premiero performansa Trenutek, ko vse obstane domačega avtorskega tandema, ki ga sestavljata Kristina Aleksova in Anita Wach.

Ob 19. uri bo Eva Meyer-Keller uprizorila svoj ikonični performans Poguba je gotova, ustvarjen kmalu po letu 2000. Gre za vizualno in politično nabito kompozicijo, v kateri se absurdne situacije vrtijo okoli glavnih protagonistk - češenj. Na preprosti kuhinjski mizi umetnica oblikuje bojišče, kjer se prepletajo individualne asociacije in kolektivni spomin na literarne in filmske smrti ter medijsko posredovane podobe vojnih spopadov in usmrtitev.

Oblečena v črno si nadene bel predpasnik in začne izvajati ritualne "usmrtitve" češenj - v skrbno konstruiranih prizorih vsaka dočaka drugačno usodo. V 36 slikah mučenja drobna telesa sočnih plodov postanejo mogočna metafora človeške ranljivosti. Performans ustvarja groteskno zlitje vsakdanjega in krutega ter se poigrava z občutji absurda, komedije in nelagodja, so zapisali v Cukrarni. Eva Meyer-Keller, ki živi in ustvarja v Berlinu, je znana po delu na presečišču performansa in vizualne umetnosti.

Ob 20. uri bo sledil performans Trenutek, ko vse obstane avtoric Kristine Aleksove in Anite Wach, ki bo uprizorjen premierno. Perfarmans raziskuje cikličnost gibanja in družbenih paradigem ter odpira vprašanja o možnosti zaustavitve ali neizogibnosti nadaljevanja. Telesa performerjev se ujamejo v gravitacijo lastnih želja, preizkušajo meje vztrajnosti in ustvarjajo nevidne orbite. Fizične zakonitosti se prepletajo z družbenimi dinamikami, kar tvori poetično refleksijo o neizogibnem vračanju zgodovinskih vzorcev - ekspanzionizma, puritanizma, nadzora in migracijskih politik.

Kot so zapisali v Cukrarni, avtorici v performansu raziskujeta možnost utopije, hkrati pa prepoznavata, da je podvrženost ponavljajočemu se ciklu neskončnega vrtenja onkraj našega dosega, pri čemer se "vztrajno, obrat za obratom, odvijamo v prihodnost". Koreografija, ki sta jo umetnici zasnovali, zahteva izjemno disciplino in fizično vzdržljivost. Motiv neprestanega vrtenja se iz teles performerjev - Loup Abramovici, Kristina Aleksova, Pollet Kasza in Anita Wach - preliva na scenografske objekte avtorja Mateja Stupice ter se harmonično povezuje z glasbo Eduarda Raona in oblikovanjem luči Špele Škulj.

V četrtek je na programu ponovitev performansa Trenutek, ko vse obstane.

Kot so še zapisali v Cukrarni, se obe deli osredotočata na raziskovanje ponavljanja, neizogibnosti in cikličnosti ter izpostavljata minimalistično, a izrazito vizualno podobo. Poudarjata natančnost izvedbe in izzivata meje gledalčeve percepcije.

Perfromativa IV je nadaljevanje programskega cikla Performativa v Cukrarni, kustosinja cikla je Mara Anjoli Vujić.